Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: Overige onderwerpenGrijs Kenteken
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Grijs Kenteken

Hoi allemaal,

Ik ga deze week een mooie libero importeren uit duitsland.

Nu vroeg ik me af of iemand weet of die op een grijse kenteken kan gezet worden

 

Dank voor een tip

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Alex

Ha Alex,

Mooi dat je er eentje uit Duitsland importeert! Welkom op het forum trouwens.

Ik zit niet heel erg in de grijze kentekens, maar een snelle zoektocht brengt mij op een internetpagina van de belastigingsdienst. Als ik dan kijk bij Middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, terreinauto’s en dergelijke) dan denk ik dat vooral de zijruiten een dingetje worden. Zelfs de hoogte van het dak kan er nog wel eens om spannen. Ik weet zo niet precies hoe hoog het dak boven de portieropeningen uitsteekt, maar dat kan nog wel eens meer dan 25cm zijn als ik er zo naar kijk.

Helemaal onderaan staat nog een uitleg over de zijruiten zie ik, je mag de ruiten niet gewoon vervangen door een paneeltje waarbij je de raamrubbers hergebruikt.

 

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

Ik denk ook dat een Libero hem niet gaat worden i.v.m. de ruiten.

Waarom een grijs kenteken?  Voor de BPM hoef je het niet te doen en dat éne tientje per maand MRB zal je ook niet falliet aan gaan toch? Zowiezo zul je dat voordeel snel kwijt zijn in het onderhoud (want eerlijk: Het zijn voertuigen op leeftijd).

Als je echt per-se een gesloten bus zoekt dan is een Suzuki Supercarry of Daihatsu Hijet (oud) misschien wat. De oude Hijet wordt vandaag de dag nog steeds door Piaggio geproduceerd (Piaggio Porter). Met Euro6 motoren of zelfs een elektrische aandrijving (i.v.m. mileuzones).

 

If Dutch is not your language, you can switch to English with the language switcher below.