Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

65465TA060 / 65465TA070 - Kabelbevestiging panoramadak

Het panoramadak van de FA (1993-1999) loopt achter het zonnescherm aan de linker en rechter kant met 'karretjes' door geleiderails.
De 'karretjes' die door deze geleiderails rijden worden heen en weer bewogen door twee kabels. Deze kabels zijn met stukken kunststof aan deze karretjes bevestigd. Het wil wel eens gebeuren dat deze stukken kunststof verouderd zijn en scheuren, waardoor het dak niet meer heen en weer gaat.

Dit is het 'karretje' van de rechter kant

Dit dingetje scheurt soms.

Dit is een render

En dit is de tweede render

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

HMPE wordt gebruiks als ondergeleiding voor schuifdeuren. Het is niet ongewoon dat geleiders van 10-15 jaar oud nog worden herbruikt als ze in goede staat zijn. Het heeft een laag wrijvingscoëfficiënt en metrisch draad werkt er volgens mij ook wel goed in.

 

Ik was van plan om dit materiaal ook te gebruiken als stootblokken voor de raamblindering (project nr. zoveel)

HMPE (Werkstoff S) lijkt mij inderdaad ook een prima idee.

Stootblokken, bedoel je daarmee die rubbertjes die achterin de geleiderails zitten om het zonnescherm tegen te houden? Die zijn compleet vergaan bij mij. Ik zat te denken om er een siliconenmal voor te maken en ze met gietrubber na te maken. Ik zag er laatst wat filmpjes over op internet, leek mij wel een leuk experiment om uit te proberen. Deze kabelbevestigingen of rubbertjes staan bij mij op dit moment alleen niet bovenaan het lijstje (tenzij iemand anders ze nu dringend nodig heeft). Ik ben namelijk van plan om eerst de versnellingsbak eens goed schoon te maken en dan eens naar de synchroringen van de 1e en 2e versnelling te gaan kijken.

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.
 

If Dutch is not your language, you can switch to English with the language switcher below.