Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: VoorstellenHallo , Rob hier.
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Hallo , Rob hier.

Page 1 of 2Volgende

Hallo,

 

ik ben Rob ( Liberoladima).  Mijn Liberootje stamt van 1996, en heeft vooralsnog een Pools kenteken. Er zit nog al wat werk aan én een tikje in het blok.

Het blokje ligt er ondertussen onderuit. Dat ga ik eens goed schoonmaken.

Het plan is eerst  de boel draaiend te krijgen ,en dan Nederlands kenteken aan te vragen.

 

Tto zover,

 

Grt Rob

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Welkom Rob!

Hopelijk is het motortje te reviseren. Ik ben benieuwd!

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

Hey! Welkom en succes! Waar lijkt het tikje in te zitten?  Cilinderkop?  small end?

Dennis, de lagers halen van de krukas zijn helemaal kaak. De rest van het blokje zien er wel goed uit. Ik heb goede hoop ,dus.

Alhoewel, nu zitten er weer scheuren in de uitlaatspruitstuk.  En errug slecht gelast

Alleen maar uitdagingen,haha.

Het uitlaatspruitstuk scheurt wel vaker. Ik denk dat thermische schokken de voornaamste boosdoener zijn. Mijn advies is om - als alles weer in elkaar gaat- even te kijken of alle hitteschilden wel present zijn. Het is allemaal aardig dun blik en het wordt er tijdens APK's makkelijk tussenuit getrokken (geen afkeur op losse onderdelen als er geen onderdeel meer zit om los te zijn).

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Ik heb bij de dealer gevraagd, en er is gewoon een nieu uitlaatspruitstuk leverbaar (iets van 100 eur.

De hitte schilden ga ik ook even navragen.

Blokje ligt nog steeds bij revisie bedrijf.

Maar eens bellen....

Zelf aan het revalideren van schouder operatie.

Dank voor je input.

 

 

Citaat van Dennis op 18 juli 2021, 23:43

Het uitlaatspruitstuk scheurt wel vaker. Ik denk dat thermische schokken de voornaamste boosdoener zijn. Mijn advies is om - als alles weer in elkaar gaat- even te kijken of alle hitteschilden wel present zijn. Het is allemaal aardig dun blik en het wordt er tijdens APK's makkelijk tussenuit getrokken (geen afkeur op losse onderdelen als er geen onderdeel meer zit om los te zijn).

Ik denk inderdaad ook dat je het in de hoek van thermische schokken moet zoeken. Hitteschilden monteren kan dan inderdaad helpen. Je kan dan ook controleren of de halve-maan-achtige-bodemplaat onder de oliepan en voor net nog een deel onder de versnellingsbak er nog onder zit. Deze:

 

Even off-topic: zie ik daar de achterbak van een Mini Jumbo @dennis?

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

Yep! Een Mini Jumbo die ik voor €350 had gekocht bij een stereotype louche handelaar (buikje, sigaar, werkplaats was een container achter een huis). Na jarenlang rijden heb ik buitenom het normale onderhoud enkel een brandstofpomp/filter moeten vervangen 🙂 . Ik heb hem nog een tijdje naast de bus gehouden maar er sloop uiteindelijk een storing in die ik er niet uit kreeg.

 

Leuk apparaat wel. Iets minder truttig dan de Vivio en omdat er buiten de radio om nul elektronica in zat kon hij volgens mij ook blijven rijden bij een EMP aanval. Gelukkig nooit hoeven testen!

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Ik moet er weer even onder kruipen. Volgens mij zit die halve maan plaat er helemaal niet op bij mij.

Een slap hoekprofieltje uit de bouwmarkt is er onder gezet.

Citaat van Liberoladima op 20 juli 2021, 11:24

Ik moet er weer even onder kruipen. Volgens mij zit die halve maan plaat er helemaal niet op bij mij.

Een slap hoekprofieltje uit de bouwmarkt is er onder gezet.

Bij mij zat deze afdekkap er ook niet op, omdat er een trekhaak onder zat. Mogelijk dat die van jou ook (ooit) met een trekhaak uitgerust is en dat daarom die afdekkap er niet meer op zit.

Die afdekkap houdt het water en vuil wat buiten het motorruim. Duitse Libero's zijn volgens mij uitgerust met nog een extra set waterspatschermen onder de draagarmen.

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.
Page 1 of 2Volgende
 

If Dutch is not your language, you can switch to English with the language switcher below.