Het forum
Dé plek om over Libero’s te discussiëren!
Libero DB474
Citaat van Liberoladima op 21 maart 2025, 22:00Hai Allen,
Na het gebeuren met de KLI ( zoekend naar een verdelerhuis) voorzichtig begonnen aan deze Franse Libero uit 1995.
Op zoek naar een brandststof filter, volgens mij 42072TA040, kom ik niet verder dan een filter bij Autodoc.(Art.122-15066 (IAP QUALITY PARTS???)) Voor het luttele bedrag van € 54,65.
Vind ik nogal wat voor een filter.
Is er iemand die aan alternatief weet?
Vooralsnog de auto van binnen uitgemest en gestofzuigd. De gekko die er woonde heb ik naar Reptielenopvang Zwanenburg gebracht. De passagierschuifdeur gangbaar gemaakt. Olie en oliefilter vervangen. Bougiekabels vervangen.
Plan is eerst te kijken of het metertje het doet.
Hai Allen,
Na het gebeuren met de KLI ( zoekend naar een verdelerhuis) voorzichtig begonnen aan deze Franse Libero uit 1995.
Op zoek naar een brandststof filter, volgens mij 42072TA040, kom ik niet verder dan een filter bij Autodoc.(Art.122-15066 (IAP QUALITY PARTS???)) Voor het luttele bedrag van € 54,65.
Vind ik nogal wat voor een filter.
Is er iemand die aan alternatief weet?
Vooralsnog de auto van binnen uitgemest en gestofzuigd. De gekko die er woonde heb ik naar Reptielenopvang Zwanenburg gebracht. De passagierschuifdeur gangbaar gemaakt. Olie en oliefilter vervangen. Bougiekabels vervangen.
Plan is eerst te kijken of het metertje het doet.
Citaat van SubieLibero op 23 maart 2025, 21:00Bij de Subarudealer betaalde ik €45,14 voor een origineel exemplaar. Denk niet dat je heel snel een ander goedkoper exemplaar vindt.
Op Winparts, of andere autosites, kan je universele metalen exemplaren van bijvoorbeeld Bosch vinden, maar dan zul je zelf iets moeten fabrieken om hem goed vast te zetten. Als je eentje vindt met dezelfde aansluitingen en ongeveer dezelfde grootte zou het te doen moeten zijn denk ik, maar vraag vooral iemand (garage, onderdelenwinkel etc) die er verstand van heeft om advies.
Goed bezig!
Bij de Subarudealer betaalde ik €45,14 voor een origineel exemplaar. Denk niet dat je heel snel een ander goedkoper exemplaar vindt.
Op Winparts, of andere autosites, kan je universele metalen exemplaren van bijvoorbeeld Bosch vinden, maar dan zul je zelf iets moeten fabrieken om hem goed vast te zetten. Als je eentje vindt met dezelfde aansluitingen en ongeveer dezelfde grootte zou het te doen moeten zijn denk ik, maar vraag vooral iemand (garage, onderdelenwinkel etc) die er verstand van heeft om advies.
Goed bezig!
Citaat van Liberoladima op 24 maart 2025, 00:09Gek,hé?? De dealer; daar had ik nog niet aan gedacht. Ik moet toch nog even bij Tuijp langs. Dank je voor de tip!
Gek,hé?? De dealer; daar had ik nog niet aan gedacht. Ik moet toch nog even bij Tuijp langs. Dank je voor de tip!
Citaat van Liberoladima op 26 maart 2025, 22:23Tuijp zag 't niet zitten om er achter aan te gaan. Een mailtje aan Subaru benelux gaf duidelijkheid . Brandstoffilter voor €57,92. Luchtfilter aas wel flink duurder dan bij Autodoc.
Ik ben nu vooral erg bezig met de benzinetank. Ik hoop dat ie aan de binnenkant een beetje schoon is.
Tuijp zag 't niet zitten om er achter aan te gaan. Een mailtje aan Subaru benelux gaf duidelijkheid . Brandstoffilter voor €57,92. Luchtfilter aas wel flink duurder dan bij Autodoc.
Ik ben nu vooral erg bezig met de benzinetank. Ik hoop dat ie aan de binnenkant een beetje schoon is.
Geüploade bestanden:- Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.
Citaat van Liberoladima op 30 maart 2025, 20:51Geprobeerd de binnenkant schoon te krijgen met huishoudazijn. Dit gaf wat resultaat. Vervolgens met de elektrolyse-methode. Dit gaf beter resultaat. Echter nog niet voldoende .
Nogmaals proberen.
Geprobeerd de binnenkant schoon te krijgen met huishoudazijn. Dit gaf wat resultaat. Vervolgens met de elektrolyse-methode. Dit gaf beter resultaat. Echter nog niet voldoende .
Nogmaals proberen.
Geüploade bestanden:- Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.
Citaat van SubieLibero op 31 maart 2025, 17:09Goed bezig!
Goed bezig!