Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Nieuw project

Hallo iedereen,

We zijn het nieuw baasje van een Libero. Deze Libero heeft best wat liefde nodig. Het komende jaar gaan we het volgende beetpakken:

- Dijk van een lekstroom, zal wel de startonderbreker zijn.

- Versnellingsbak is niet zuiver (ik hoop de busjes van de kabels/pook, deze heb ik nieuw besteld. Maar ik sluit ook niet uit dat ik op zoek moet naar een nieuwe bak.

- Teller doet het niet, misschien het plastic tandwieltje in de bak.

- Laswek aan de wielranden. De rest van de auto (ook bij gordels) is gelukkig hard.

- Zonnedak achter wil niet dicht. Tandwiel lijkt goed, denk dat de regelunit moe is. (Met een "technische tik" doet hij het wel)

- Zonnedak voor wil de schuif niet dicht, hier heb ik al nieuw 3d geprinte rails voor besteld.

- Uitlaatsysteem is een bijzonder laswerkje geworden. En ook de hitteschilden zijn behoorlijk kaas.

Ik hou jullie op de hoogte van de werkzaamheden en ik zal ook regelmatig om advies vragen.

Groeten, Steven

- Dijk van een lekstroom, zal wel de startonderbreker zijn.

Een startonderbreker zit er origineel niet in.

- Versnellingsbak is niet zuiver (ik hoop de busjes van de kabels/pook, deze heb ik nieuw besteld. Maar ik sluit ook niet uit dat ik op zoek moet naar een nieuwe bak.

Wat versta je onder niet zuiver? Schakelt ie slecht, of komt er een specifiek geluid uit? Als de pook in alle richten veel vrije slag heeft dan zijn het hoogstwaarschijnlijk die busjes tussen de schakelarmpjes op de bak en de schakelkabels.

- Teller doet het niet, misschien het plastic tandwieltje in de bak.

Of de snelheidsmeterkabel zit niet goed in de bak geschroefd. Die wordt met een kunststof aandrukring in de bak gedraaid, en het draad op die aandrukring of die aandrukring zelf wil nog wel eens beschadigd zijn als er in het verleden iemand mee bezig is geweest.

- Laswek aan de wielranden. De rest van de auto (ook bij gordels) is gelukkig hard.

Dat scheelt.

- Zonnedak achter wil niet dicht. Tandwiel lijkt goed, denk dat de regelunit moe is. (Met een "technische tik" doet hij het wel)

De technische tik problemen zijn lastig op te sporen. Ik zou die regelunit eens van binnen bekijken, misschien zie je ergens een gescheurd soldeerpuntje ofzo.

- Zonnedak voor wil de schuif niet dicht, hier heb ik al nieuw 3d geprinte rails voor besteld.

Van cpucarparts.com denk ik, of niet?

- Uitlaatsysteem is een bijzonder laswerkje geworden. En ook de hitteschilden zijn behoorlijk kaas.

Dat vraagt wat creativiteit. Hitteschilden zijn niet meer verkrijgbaar. Hetzelfde geldt voor de rest van de uitlaat...

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

Hallo,

Hij schakelde prima (ondanks centimeters spelers nog door de kapotte lagerbusjes van de kables), maar zodra ik de pook loslaat lijkt hij in net niet lekker in de versnelling te blijven zitten. Dit gebeurd alleen in de 2 en de 5. Hij schiet niet uit de versnelling, maar gaat wel ratelen.  Ik moet de pook dan blijven vasthouden dus.

Startonderbreker is idd niet origineel.

De rails voor het panoramadak voor heb ik idd in Duitsland besteld bij deze Subaru man. De lagertjes voor de versnellingspook ook. Hij is alleen tot einde augustus op vakantie.

Ik heb ook al een nieuwe regelmodule gevonden voor het panorama dak achter.  Moet ook uit Duitsland komen. Dus even geduld.

Groeten, Steven

Goed bezig!

Alleen in de 2 en de 5... Ehm tja, de 2 en de 5 delen geen balladeuras. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, ik begrijp daarom ook niet hoe die wel in de versnelling kan blijven staan, maar toch kan ratelen. Als ie ratelt zou ik zeggen dat er een toerentalverschil tussen de schakelmof en het tandwiel zit, waardoor de schakelmof op de vertanding van het tandwiel ligt te 'stuiteren'.  Maar voor zover ik weet kan dat kan alleen als ie uit de versnelling is.

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.
 

If Dutch is not your language, you can switch to English with the language switcher below.