Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Cylinderkop demonteren, distributieriem vervangen

VorigePage 5 of 5

Ziet er netjes uit. En top voor het vermelden welke merken je gebruikt, dat kan waardevol zijn voor anderen.

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

Geen probleem, is toch de bedoeling dat we elkaar zoveel mogelijk helpen met onze hobby.  Zo nu weer terug naar de harde realiteit. In de cylinderkop was de inwendige draad van een schroefgat waar het inlaatspruitstuk op bevestigd wordt nogal gehavend ( kwam ik helaas pas achter bij het monteren).  Dus even opnieuw draad tappen en klaar is klara. Hierna de kop weer gemonteerd en vastgeschroef volgend de Subaru aanhaalmomenten.

Ik weet het, de motorruimte ziet er niet uit. Eerst maar eens  de motor aan het lopen krijgen, zien we dan wel verder!

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Omdat ik moest wachten op de pakkingen kon ik het niet laten om de deur uit de E12 te halen om te kijken hoe goed deze deur nog was. Van buiten zag de deur er nog redelijk goed uit maar bij nader inzien bleek de lak en plamuur het staal bij elkaar te houden, wat een doffe ellende. En laat plaatwerk(en) nu niet mijn allergrootse hobby te zijn. Maar eigen schuld dikke bult, er is geen (reparatie) plaatmateriaal te krijgen voor de E12. Voor de Libero vanaf 1994 wel. Ik hoor /zie en lees dat voor dit model dorpels en een plaatdeel te krijgen is voor rond de tankdop. Alleen lees ik op duitse sites dat de pasvorm héél erg slecht is.

Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik wel een erg verwend mannetje was. Voor elk onderdeel van de kever is wel een reparatie plaatdeel te krijgen. Maar goed,  niet getreurd, we zijn vol goed moed begonnen.

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Oeh, die onderkant van die deur is inderdaad niet veel meer nee. Maar... Die laatste foto ziet eruit als een goed begin. Misschien iets dat mij dan opvalt: jij begint eerst met het vervangen van de zichtdelen (en laat daar de niet-zichtbare delen op aansluiten)? Ik werk meestal in de omgekeerde volgorde, of dat handig is zit ik mij nu hardop af te vragen... Maakt ook wel uit trouwens wat voor een onderdeel het is en waar de roest zit denk ik.

Maar goed, plaatdelen voor de FA zijn er eigenlijk (ook) niet. Het tankklepdeel is voor zover ik weet ooit begonnen in een Facebookgroep door iemand uit Polen (respect voor de moeite en tijd die het maken van de persmallen etc kost overigens), die staan nu ook te koop op deze site. Maar over de pasvorm liepen de meningen inderdaad uiteen. Zie dat de dorpels daar inderdaad ook op staan (voor beide generaties zelfs), dat is mooi, maar eigenlijk wil je juist de delen die achter die dorpels zitten. Dát zijn namelijk de echte roestplekken die lastig na te maken zijn.

Ben benieuwd naar de volgende foto's!

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.
VorigePage 5 of 5

If Dutch is not your language, you can switch to English with the language switcher below.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door een website worden opgeslagen op een computer. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt om je cookievoorkeuren te onthouden, zodat je die niet bij elk bezoek opnieuw in hoeft te stellen.

Meer informatie: https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/wat-zijn-cookies