Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Distributieriem dilemma

VorigePage 2 of 2

Super! 100o X dank.

Ondertussen heeft ie al een jaar een kenteken en rijden we er mee rond.... maar nooit niet ver, na een km of twintig gaat steeds weer het dat vervloekte check engine lampje aan. Al heel veel geprobeerd, zonder success. Er na een tijd gewoon mee leren leven, maar na een tijd ging dat lampje steeds sneller aan en is de actieradius beperkt tot de hoek van de straat 🙂 Motivatie om nog maar eens de foutcodes unit te lezen, 23 en 54. *Zucht*

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

De combinatie van foutcodes 23 en 54 duiden meestal op een probleem met het gaskleppositiesensor (ze linken beide niet naar dit sensor, maar ergens in een flowchart van de werkplaatshandboeken komt dat naar voren meende ik). Mogelijk kan je hier nog iets mee: https://subaruminibusclub.nl/forum/topic/sporadisch-wegvallens-vermogen-en-check-engine/#postid-135

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

Heb het inlaatspruitstuk er eens afgehaald, pakkingen vervangen, vacuum leidingen, ditjes, datjes, wat aan die sensor gedraaid.... wat het problem nou net was weet ik nog steeds niet, maar het lijkt me wel opgelost. Of ik heb toch al eens langer dan 20 minuten kunnen rijden zonder dat vermaledijde Check Engine lampje de sfeer bederft.  Binnenkort nog eens een langere rit, fingers crossed.

VorigePage 2 of 2

If Dutch is not your language, you can switch to English with the language switcher below.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door een website worden opgeslagen op een computer. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt om je cookievoorkeuren te onthouden, zodat je die niet bij elk bezoek opnieuw in hoeft te stellen.

Meer informatie: https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/wat-zijn-cookies