Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Overzicht van onderdelen die Subaru niet meer maakt.

In dit topic houd ik bij welke onderdelen niet meer te krijgen zijn. Als jij hier onderdelen ziet en denkt: 'hé iemand in mijn netwerkje kan hier misschien wel wat voor betekenen'. Stuur mij gerust een e-mail via info@subaruminibusclub.nl of post een reactie in dit topic.

Onderstaande info staat ook een stuk overzichtelijker in dit Google Docs tabelletje, onderaan dit spreadsheet kan je kiezen tussen de lijst voor de KJ of de FA. Als het goed is kan iedereen dit bestand bewerken, dus voeg gerust onderdelen toe: SMBCNL - Onderdelen die Subaru niet meer maakt

Onderdelen voor de KJ (1984-1993):

  1. [...] - Achterveren
  2. [...] - Remschoenen van achterremmen
    • Iemand op het forum heeft de remplaten van de FA (1993-1999) op de KJ gemonteerd. Op de handremkabels na past het één op één. Het voordeel is dat de remschoenen van de FA veel makkelijker te krijgen zijn, want die zijn hetzelfde als die voor een Suzuki Alto.

 

Onderdelen voor de FA (1993-1999):

  1. 20380TA000 - Aanslagdemper achterveren
  2. 22312KA221 - Buisje t.b.v. luchtmassameter
  3. 22433KA350 (oud nummer: 22433KA301) - Bobine
  4. 26226TA020 & 26226TA030 - Afdekplaat remblokken
  5. 65450TA000 & 65450TA010 - Klapdakscharnieren (schanieren van het voorste klapdak)
    • Niet meer leverbaar. Ik heb ze in de computer staan, maar ben nog op zoek naar iemand die deze scharnieren kan maken.
  6. 66351TA180 - Radiolijst
  7. Deurrubbers
    • Er bestaan bedrijfjes die rubbers op maat maken zag ik op internet, ik heb nog geen bedrijfjes gemaild of gebeld.
  8. Autoruiten
    • Wordt een duur grapje, bij Pilkington kost het tussen de €2500 en €3000 voor het op maat laten maken van een mal. Voor die prijs krijg je er ook een voorruit bij. Voor de ruiten die volgen hoeven ze die mal niet opnieuw te maken.
    • Via Autoglas Mobil, een glasbedrijfje midden in het Ruhrgebied, heb ik destijds twee voorruiten kunnen bemachtigen. Maar die link doet het nu niet meer.
  9. Spatlappen
  10. Tandwiel voor de elektromotor die het panoramadak aandrijft
  11. Hitteschilden van de uitlaat
    • Deze zijn vaak verroest. En helaas worden ze niet meer gemaakt. Toevallig heb ik de laatste exemplaren besteld die Subaru Nederland nog had liggen. In de toekomst ben ik ze van plan na te maken.
  12. Dynamo
    • Kost bij Subaru zo'n €900, maar het is niet duidelijk of die nog leverbaar is. Naast de leverbaarheid is de prijs ronduit belachelijk voor een 60A 12V dynamo.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.
 

If Dutch is not your language, you can switch to English with the language switcher below.