Het forum

Dé plek om over Libero’s te discussiëren!

Please or Registreren to create posts and topics.

De Libero van SubieLibero

VorigePagina 6 van de 6

De laatste Libero-update is alweer van een tijdje terug, 7 september om precies te zijn. Dus bij deze: de foto's die in de tussentijd zijn gemaakt.

In m'n vorige post was ik geëindigd met het dicht maken van de kofferbakvloer rechtsachterin. Dat betekent: weer door met het spatbord van het rechter achterwiel!

Hopsa, dat deel is eruit. Die kitrand onderlangs (of wat ervan over is) ziet er wat roestig uit... Voorlopig is dat echter een zorg voor later, want zichtwerk schuif ik voor mij uit. Dat komt nog wel een keer als ik weet hoe je spatbordranden moet maken.

Als snel kwam het idee om dit in tweeën te delen, omdat het daar net wat makkelijker van wordt.

Eerst de bovenkant dus maar eens. Het gat dat erin zit is de doorvoer voor de kabelboom die naar onder andere de bobine en het linker achterlicht gaat. Bij de Libero liggen de kabelbomen rechts in de auto en vertakt alles vanaf daar naar het midden of, in het geval van het linker achterlicht, naar de andere kant van de bus toe.

Zoiets moet het worden denk ik.

Vastlassen.

Nu nog dat onderste deel, voor de grap heb ik er een klok naast gelegd om te laten zien hoe veel tijd het kost. We beginnen vroeg op de zaterdag 🙂 !

Overtrekken en knippen gaat vrij snel.

Na wat gehannes kwam ik erachter dat dit uit één deel maken niet echt lekker ging.

Tijd om eens wat goede delen te gaan hergebruiken! Dat scheelt een hoop werk.

Hierna lagen de werkzaamheden een aantal weken stil. Tijdens deze intermezzo heb ik wel twee puntlasboren gekocht, ik begon mij namelijk steeds meer te ergeren aan de puntlasfrees. Ik kan dat ding gewoon niet centreren, hij vliegt om de haverklap uit z'n groefje. Als ie het goed goed werkt het prachtig, maar als je een serie puntlassen uit wil boren en dat ding schiet er steeds uit werkt het niet.

Grappige kop hebben die boortjes, inderdaad heel plat zodat je niet door de onderliggende plaat boort (als je op tijd stopt met boren tenminste 😉 ).

Ik zal morgenavond het vervolg uploaden, anders wordt het wel heel lang.

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.

Accu's vol, lets go! Tijd om de dwarsbalk achterin aan te pakken met de nieuwe puntlasboren.

Om er wat beter bij te kunnen moest dit er eerst af...

... want daarmee kan de rechterbumpersteun eraf.

Na het uitboren van de puntlassen die ik kon zien kwam het deel wat ik uit de dwarsbalk wilde hebben niet los. Waar zit dat ding nou nog aan vast joh?

Ah, kijk, daar tussen die twee andere zit nog een puntlas.

Hoppakee. Daar is het stukje dwarsbalk.

Wat er onder vandaan kwam ziet er nog goed uit, is dat even een meevaller. Top dit.

Na wat opschuren kon hier gewoon primer over.

Namaken.

Dat past...

... dus kon de binnenkant worden voorzien van lasbare primer.

Vastgehecht.

Het vervolg!

Zo ben ik dan wat bezig. De garagedeur staat normaal gesproken open voor de ventilatie, maar in verband met het tegenlicht heb ik hem voor de foto even dicht gedaan.

En dan de mentale opsteker 😉 : de voor en na foto's 😎 .

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus.
VorigePagina 6 van de 6